Over je vakantie en corona

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Inventaris

Welke zaken moet ik zelf meenemen naar de camping en waaruit bestaat de inventaris? Hier vind je een volledig overzicht

Corona

Welke maatregelen zijn er genomen op de campings? Hier vind je een overzicht.

Boeken

Welke kosten komen er nog bij als ik een boeking maak?

De kosten die aan je reservering toegevoegd worden zijn:

  • de reserveringskosten à € 25,-
  • de servicekosten: € 20,- € 30, € 40, of 50  per tent. De prijs is afhankelijk van het type tent. (Lodge of Basic tent: €20,-. Lodge de luxe tent :€30,-, Safaritent: €40,- en de Safari de luxe tent€ 50,-)
  • De kosten voor linnengoed. Dit varieert per camping van €7,50 t/m €15,- per set.

Mogelijke bijkomende kosten

  • De lokale heffingen zoals bijvoorbeeld toeristenbelasting. Dit is een gemeentelijke belasting en is per camping een ander bedrag. Je betaalt deze heffing of direct bij het boeken of op de camping.
  • Potentiële borg voor toegangspasjes/-sleutels
  • extra kosten voor warm water

Optionele kosten

  • Voorkeurskosten locatie. Wil je graag zeker zijn van een specifieke plaats op de camping, dan kun je een voorkeur aangeven. Blijf je korter dan 7 nachten dan zijn de voorkeurskosten: € 20,- blijf je langer dan 7 nachten zijn de voorkeurskosten: €35,-
  • Kosten van een verzekering. Indien je een verzekering wilt bijboeken, worden hiervoor kosten in rekening gebracht.
  • Kosten kinderbed indien voorradig: €3,50 per nacht
  • Kosten kinderstoel indien voorradig: €1,50 per nacht
  • Kosten huisdier indien toegestaan: €5,00

Tijdens het doorlopen van de boeking krijg je de gelegenheid om de mogelijke opties aan te geven.

  • Kosten extra personen: op bijna al onze campings zijn 6 personen toegestaan per tent. Op enkele campings is het ook mogelijk om met meer personen op de kampeerplaats te verblijven. In dat geval worden voor de extra personen, extra kosten berekend.

Je betaalt bij aankomst op de camping geen borgsom. Eventuele schade, vermissing en/of (extra) schoonmaakkosten worden wel bij je in rekening gebracht

Het lukt niet om een boeking te maken op de aankomstdag die ik wil.

Wij werken in het hoogseizoen met vaste wisseldagen. In het laagseizoen kun je iedere dag aankomen. In Nederland  en Luxemburg zijn de vaste wisseldagen: vrijdag en maandag en op de overige campings zijn de vaste wisseldagen zaterdag en woensdag. De minimale verblijfsduur is voor het gehele seizoen 3 nachten.

Hoogseizoen is van: 17 juli tot 15 augustus 2020

Wij hebben via internet geboekt, is de boeking goed bij Country Camp aangekomen?

Wanneer je boekt, ontvang je van ons een reserveringsbevestiging per mail.  Je kunt aan de hand van de bevestiging controleren of de juiste camping, de juiste data en het correct aantal personen geboekt zijn.

De reserveringsbevestiging wijkt af van wat wij willen boeken, wat nu?

Neem dan op de eerstvolgende werkdag  contact met ons op. Wij zullen samen een correcte boeking maken. ons telefoonnummer: 050-5011515. Of mail info@countrycamp.nl

Wij weten het nog niet zeker,  kunnen we een plaats reserveren en later boeken? (optie nemen)

In overleg kun je bij ons een optie nemen. De duur van de optie is afhankelijk van de periode in het seizoen. In het hoogseizoen kunnen wij je een optie bieden van maximaal een  paar uur. Is de vakantie pas over een aantal maanden in zicht dan kunnen we je een optie bieden van maximaal 14 dagen.

Opties kun je alleen telefonisch of per mail maken.

Ik wil graag meerdere campings met elkaar combineren tijdens één vakantie. Kan ik dit op de website doen?

Ja hoor dit kan. Wij ontvangen je verschillende boekingen en zullen er naderhand zorg voor dragen dat je slechts eenmaal reserveringskosten hoeft te betalen. Je betaalt wel per gehuurde tent schoonmaakkosten.

Ik wil graag mijn reservering wijzigen kan dit nog?

Voor wijzigingen na reservering brengen wij €25,- administratiekosten in rekening. Op wijzigingen die een (gedeeltelijke) annulering betreffen, zijn voor dat gedeelte de annuleringsvoorwaarden van toepassing. Wijzigingen kunnen alleen worden uitgevoerd worden in hetzelfde vakantieseizoen als de oorspronkelijke boeking. Onze seizoenen lopen van eind april t/m begin september.

Wij weten nog niet wie er allemaal meegaan, kan ik dit later doorgeven?

Uiterlijk 3 werkdagen voor vertrek willen wij graag weten wie er tot je reisgezelschap behoren. Belangrijk : Het aantal leden van je reisgezelschap  in de tent mag het maximaal toegestaan aantal personen per tent niet overschrijden.

Past de camping bij onze manier van vakantie vieren?

Omdat wij een langdurige relatie hebben met onze campings weten wij vrij goed wat de sfeer op de camping is. Beleving is natuurlijk wel iets heel persoonlijks maar wij zullen je zo goed en eerlijk mogelijk informeren om de keuze te vereenvoudigen.

Zijn er leeftijdsgenoten van onze kinderen op de camping als wij op vakantie zijn?

Zoals je zult begrijpen kunnen wij  hier moeilijk op antwoorden. Onze ervaring met  leeftijden van  bezoekers van de camping zijn algemeen. Wel kunnen we deze algemene ervaring met je delen. Zo zijn er campings die geschikter zijn voor de allerjongsten dan voor oudere kinderen en andersom.

Betaling

Moet ik aanbetalen?

Binnen twee weken na ontvangst van de reserveringsbevestiging betaal je 40% van het totale bedrag (minimaal €150,-) plus de de verzekeringen. De rest betaal je uiterlijk acht weken voor  vertrekdatum. Reserveer je binnen tien weken voor vertrek, dan betaal je het totale bedrag in één keer. Bij niet tijdige betaling heeft Country Camp het recht de reservering – na sommatie – te annuleren; Je bent dan zelf aansprakelijk voor de annuleringskosten. Bij nalatige betaling komen alle kosten voor je rekening.

Op welke manier kan ik de betaling doen?

Je  kunt betalen via Ideal (na afronding van je internetreservering of via de link in de boekingsbevestiging) of via overschrijving. Na boeking ontvang je van ons een definitieve bevestiging. Hier staat het betalingsschema op met de nodige gegevens (rekeningnummer en IBAN en BIC-code indien je vanuit het buitenland een reservering maakt).

Krijg ik een bevestiging van ontvangst van mijn betaling?

Ja, je ontvangt een betalingsbevestiging.

Ik heb een last minute geboekt. Hoe weet ik of alles in orde is en dat de camping ons verwacht?

Wanneer je snel na de boeking vertrekt (binnen 3 dagen)  dan vragen wij je via i-deal te betalen. De voucher die je moet tonen op de camping wordt zo spoedig mogelijk verzonden naar het opgegeven e-mailadres.

Ontvang ik een voucher die ik kan tonen op de camping?

Ja, na de volledige betaling van de reissom ontvang je een voucher die je kunt printen of digitaal kunt tonen op de camping. Zonder voucher kunnen er geen tenten worden toegewezen.

Grote(re) gezelschappen

Wij willen boeken met een groep kan dit?

Het boeken van groepen is in sommige gevallen mogelijk maar om teleurstellingen te voorkomen nemen wij altijd contact op om de betreffende vakantie door te spreken. Groepen jongeren zijn niet toegestaan in onze tenten. Onze ervaring leert dat het gedrag van groepen (jongeren) niet goed past bij onze overige gasten en de campings waar onze tenten staan. Omdat wij onze gasten en onze campings koesteren zijn wij zeer terughoudend bij het aannemen van boekingen voor grotere groepen. Wilt u wel als groep, tenten huren bij Country Camp, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan met u onze (strikte) voorwaarden bespreken. Op het moment dat een vertegenwoordiger van Country Camp constateert dat deze voorwaarden worden overtreden, wordt de verhuur-overeenkomst direct ontbonden. De totale groep zal van de camping verwijderd worden. Reeds betaalde gelden worden niet teruggestort en eventueel extra gemaakte kosten worden verhaald op de huurder.

Worden jullie tenten ook verhuurd als tijdelijke huisvesting?

Al onze type tenten op al onze campings mogen alleen gehuurd worden om vakantie te vieren. Gebruik  voor (tijdelijke) huisvesting door (tijdelijke) werknemers is absoluut verboden. Op het moment dat een vertegenwoordiger van Country Camp constateert dat deze regel wordt overtreden, wordt de verhuur-overeenkomst direct ontbonden.  De tent zal onmiddellijk worden ontruimd en de huurder van de tent op de zwarte lijst gezet.  Reeds betaalde gelden worden niet teruggestort en eventueel extra gemaakte kosten worden verhaald op de huurder.

Ons gezin bestaat uit meer dan 6 personen, als wij een extra tent/luchtbed meenemen kunnen we dan met z’n allen in één tent?

Belangrijk: Het aantal leden van je reisgezelschap in de tent mag de maximale toegestane hoeveelheid mensen per tent niet overschrijden. De camping bepaalt hoeveel mensen er maximaal toegestaan zijn per kampeerplaats. 

Uiteraard helpen wij je graag bij het boeken van een extra tent . Of leggen wij contact met de camping zodat je een bijzettent elders op de camping kunt plaatsen.

Wij willen met meerdere gezinnen naast elkaar staan, kunnen we dit regelen?

Als er voldoende vrije tenten beschikbaar zijn dan is dit zeker mogelijk. Voor het reserveren van een voorkeursplaats rekenen wij € 35,- per tent als het verblijf langer is dan 7 nachten. Is het verblijf korter dan 7 nachten dan wordt er €20,- gerekend.

Voorkeursplaatsen  kun je alleen telefonisch of per mail doorgeven

Staanplaats

Kan ik op de camping een plaats kiezen waar de tent wordt opgezet?

Onze tenten staan op vaste plaatsen op de camping. Wij zetten geen tenten op andere plaatsen op.

Kunt je ons een plattegrond van de camping toesturen, zodat wij kunnen aangeven op welke plek wij willen staan?

In overleg kunnen  wij een voorkeursplaats voor je vastleggen Als je bij je reservering een voorkeur  voor een bepaalde plek op de camping hebt aangegeven, dan betaal je € 35,- extra als het verblijf langer is dan 7 nachten. Verblijf je korter dan7 nachten dan rekenen wij € 20.-. Uiteraard is dit alleen mogelijk als de plaats nog niet met voorkeur is geboekt. Wij denken graag met je mee over de meest geschikte plaats en kunnen u gedetailleerde informatie over de plaats  geven.

Hoe groot zijn de plekken op de camping?

Dit is verschillend. Country Camp selecteert campings met  in verhouding royale plaatsen, deze verhouding meten we af aan de omgeving. Aan de Cote d’Azur zijn de plaatsen kleiner dan in de binnenlanden van Frankrijk. Maar in verhouding zijn onze plaatsen aan de Cote d’Azur groter dan menig andere camping in het gebied.

Kunnen we een bijzettentje bij jullie huren?

Nee, deze mag je zelf meenemen. Je dient dit bij boeking aan te geven. Een bijzettentje plaatsen is alleen mogelijk indien dit op de camping is toegestaan. Het maximale aantal personen van de accommodatie mag hiermee niet worden overschreden.

Hoe groot mag het bijzettentje zijn die we naast onze gehuurde tent  neer willen zetten?

De maximale grootte van het bijzettentje is 2 x 2 meter. Een bijzettentje plaatsen is alleen mogelijk indien dit op de camping is toegestaan. Het maximale aantal personen van de accommodatie mag hiermee niet worden overschreden.

Praktische informatie

Kan ik mijn elektrische apparaten zoals elektrische bbq, televisie en magnetron  etc. meenemen en aansluiten in de tent?

Nee, de elektrische aansluiting op de campings is afgestemd op laag stroomverbruik (220 volt/4  amp.) en is daarom niet geschikt voor deze apparaten. Het opladen van een mobiele telefoon of het gebruik van een nachtlampje is wel mogelijk.

Kan de auto bij de tent geparkeerd worden?

Op de meeste campings is dit mogelijk. Echter, enkele campings  hebben een centrale parkeerplaats. Als regel geldt: 1 auto per tent.

Mag ik op de campings barbecuëen?

Dit is sterk afhankelijk van de camping en ook het type bbq verschilt. In de regel kunt u er vanuit gaan dat een gas-bbq op de camping is toegestaan. Soms is er vanwege brandgevaar een verbod op alle bbq’s. Dit is sterk afhankelijk van de weersomstandigheden

Zijn de tenten rookvrij?

Ja. In onze tenten  is het niet toegestaan om te roken. Het is wel toegestaan om buiten te roken

Zijn er huisdieren op de camping toegestaan?

Dit is afhankelijk van de camping . Indien  er een huisdier is toegestaan is dit  maximaal 1 huisdier per tent. De hond dient op de camping te worden aangelijnd. Het meenemen van een huisdier kost € 5,00 per nacht.

Zijn er genoeg bedden voor 6 personen?

In de Safaritent staan standaard 6 bedden. Met uitzondering van de Safaritenten op de Gulperberg (5 bedden).  In de Basic, Lodge en Lodge de Luxe tent staan altijd 5 bedden. Ben je met 6 personen dan breng je zelf een matrasje/luchtbed mee, evenals het bijbehorende linnengoed. Op camping Gulperberg zijn niet meer dan 5 gasten per Safaritent toegestaan.

Is er wel keukeninventaris voor 6 personen?

De keukeninventaris is afgestemd op 6 personen en ook zijn er voldoende stoelen voor 6 personen.

Annulering  hoe gaat dat?

Reserveringen kunnen alleen schriftelijk worden geannuleerd. De annuleringskosten zijn 25% van de huursom bij annulering tot acht weken voor de geboekte periode (minimaal €115,-) en 50% van de huursom bij annulering tussen acht en vier weken voor de geboekte periode (minimaal €115,-). Bij annulering binnen vier weken voor de geboekte periode is de volledige huursom verschuldigd. Bij latere aankomst in de tent of vroeger vertrek dan gereserveerd, vindt geen terugbetaling plaats.

Wijziging/annulering door Country Camp kan dat ook?

Als Country Camp de gereserveerde accommodatie niet kan aanbieden, krijgt de huurder hiervan direct bericht. U krijgt een passend alternatief aangeboden zonder verhoging van de reissom. Maakt u hier geen gebruik van, dan krijgt u binnen twee weken reissom en reserveringskosten terug. Country Camp is hier niet aan gehouden in geval van overmacht, zoals bv. bij het uitroepen van de noodtoestand in het gebied van de camping, het uitbreken van besmettelijke ziekten die voor mens en/of dier gevaarlijk kunnen zijn en dreigend overstromingsgevaar of bosbrandgevaar.

Kan ik mij via Country Camp verzekeren

U kunt bij via Country Camp een reis- en annuleringsverzekering afsluiten bij de Europeesche verzekeringen. De verzekering die u afsluit is : de allrisk annuleringsverzekering kortlopend. Wilt u in een oogopslag meer weten over deze verzekering? Check dan hier de verzekeringskaart . Wilt u meer weten over de allrisk annuleringsverzekering kortlopend? Check dan hier algemene voorwaarden.

Ik ben vergeten een reis -en annuleringsverzekering af te sluiten. Kan dit alsnog?

Dit kan voor een reisverzekering tot de dag voor vertrek. Houdt u er rekening mee dat een annuleringsverzekering tot uiterlijk 7 dagen na boeking kan worden afgesloten.